Spalio 24 d. Vilniaus kolegijos Agrotechnologijų fakultete įvyko konferencija-diskusija „Skaitmeninė chemijos mokymo kaita dirbtinio intelekto eroje“, kurios metu buvo pristatyti tarptautinio ERASMUS+ projekto Nr. 2021-1-PL01-KA220-HED-000027619 “Digital Support in Chemistry Teaching” (DISTINCT) rezultatai – šiuolaikiniai mokymo ir mokymosi įrankiai bei dirbtinio intelekto taikymo chemijos mokyme galimybės. Renginyje dalyvavo bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai iš įvairių Lietuvos mokyklų.
Konferencijos dalyviai turėjo galimybę susipažinti su Agrotechnologijų fakultete naujai įrengtomis chemijos laboratorijomis, kurios atveria kelią modernioms edukacijų technologijoms. Pagrindinis dėmesys buvo skirtas skaitmeninių mokymo įrankių pritaikymui švietimo procese, siekiant pagerinti mokinių pasiekimus ir mokytojų darbo efektyvumą.
Konferenciją pasveikino Fakulteto dekanė Ramunė Vanagaitė, o Projektų vadovas Marius Ignatonis supažindino su projekto sklaidos renginio programa bei pakvietė dalyvius aplankyti naujai įrengtas chemijos laboratorijas. Su Cheminės analizės, Chromatografinės analizės ir Spektrinės analizės laboratorijomis bei jose esančia įranga ir taikymu studijose bei taikomuosiuose moksliniuose tyrimuose konferencijos dalyvius supažindino Fakulteto Mokslo taikomosios veiklos laboratorijos vedėja Nijolė Ružienė.
Fakulteto projektų vadovas M. Ignatonis pristatė projekto DISTINCT idėją ir rezultatus, mokymo/-si įrankius. Chemijos ir maisto technologijos katedros vedėja Ingrida Radveikienė skaitė pranešimą apie chemijos mokytojams skirtas skaitmenines priemones, dalyviai turėjo galimybę prisijungti prie DISTINCT platformos, susipažinti su kompetencijų modeliais ir praktiškai išbandyti projekto metu sukurtas edukacines priemones. Renginio metu dalyviai išgirdo įžvalgas apie generatyvinio dirbtinio intelekto praktinį taikymą pamokose, kuriomis maloniai pasidalino Vilniaus universiteto e. mokymo technologijų ekspertas doc. dr. Saulius Preidys.
Konferencijos dalyviai turėjo unikalią progą dalyvauti diskusijose ir pasidalinti savo patirtimi. Projekto DISTINCT sklaidos renginys suteikė ne tik teorinių žinių, bet ir praktinių įgūdžių, padėsiančių pedagogams efektyviau dirbti su naujomis technologijomis bei pritaikyti dirbtinio intelekto sprendimus.
Projekto DISTINCT koordinatorius – Krokuvos Jogailos universitetas (Lenkija). Partneriai: Vilniaus kolegija (Lietuva), Vienos technikos universitetas (Austrija), Bolonijos universitetas (Italija), Latvijos universitetas (Latvija), Europos chemijos teminių tinklų asociacija (Belgija).